Ο τομέας γεωπονίας του 1ου ΕΠΑΛ Κω πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου την Πέμπτη 30 Απριλίου 2026. Εκεί συμμετείχε στην περιβαλλοντική δράση του ΚΕΠΕΑ πεταλούδων Ρόδου με τίτλο «Καλλιεργώντας ένα νέο μέλλον». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εισήγαγε τους μαθητές στον κόσμο της βιώσιμης γεωργίας και της καινοτόμου αγροτικής παραγωγής. Μέσα από βιωματικά εργαστήρια, τεχνολογικές εφαρμογές και πρακτική άσκηση σε πραγματικό αγροτικό περιβάλλον, οι μαθητές απόκτησαν γνώσεις για τις σύγχρονες καλλιέργειες, την αειφορία και την κυκλική οικονομία. Στόχος ήταν η ανάπτυξη υπεύθυνων στάσεων και δεξιοτήτων ενεργού πολίτη για το μέλλον της ελληνικής υπαίθρου.
Το πρόγραμμα “Καλλιεργώντας ένα νέο μέλλον” περιλάμβανε:
– Σχέση καλλιέργειας – αειφορίας
– Φυσική, βιολογική, συμβατική καλλιέργεια φυτών
– Ανάπτυξη φυτών με σπόρους και μοσχεύματα (σχολικοί λαχανόκηποι)
– Εργαστήρια παρατήρησης φυτών
– Βιωματικές δραστηριότητες στο μονοπάτι της βιοποικιλότητας
– Πρόγραμμα – εφαρμογή αναγνώρισης φυτών σε Η/Υ και φορητές συσκευές (PlαntNet)
– Προβολή παρουσιάσεων, εκπαιδευτικών βίντεο, τετράδιο εργασιών, φύλλα εργασίας, χρήση Η/Υ & φορητών συσκευών
Οι μαθητές του τομέα γεωπονίας ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στον τομέα το τρέχον σχολικό έτος με συντονιστή τον εκπαιδευτικό γεωπόνο Τριανταφυλλίδη Κυριάκο και την εκπαιδευτικό γεωπόνο Κόκκαλη Μαρία.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον Πρόεδρο του Περιφερειακού Φυτωρίου Νοτίου Αιγαίου Μιχάλη Λουλού για την συμμετοχή του σχολείου μας στην περιβαλλοντική δράση, την φιλοξενία αλλά και την μεταφορά μας στο χώρο του φυτωρίου. Επίσης να ευχαριστήσουμε το επιστημονικό προσωπικό που υλοποίησε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που συμμετείχαμε, τον γεωπόνο του φυτωρίου κύριο Ρένεση Νικόλαο και τον προϊστάμενο του ΚΕΠΕΑ πεταλούδων Ρόδου κύριο Συργιάννη Χαράλαμπο. Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλο το προσωπικό του φυτωρίου για την θερμή υποδοχή, την περιποίηση και τα υπέροχα αναμνηστικά δώρα που έλαβαν τόσο οι μαθητές όσο και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί
Κυριάκος Τριανταφυλλίδης
Μαργαρίτης Μπαρτζιάλης