Αρχείο κατηγορίας ΔΡΑΣΕΙΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΕΠΑΛ ΚΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΣΦΑΙΡΑΣ»

S30BW-0i180122101400

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο «Sea the Curve: Το Πείραμα της Γεώσφαιρας». Πρόκειται για ένα διεθνές εκπαιδευτικό εγχείρημα που ενώνει μαθητές, εκπαιδευτικούς και ναυτικούς σε μια ταυτόχρονη πειραματική επαλήθευση της σφαιρικότητας της Γης.
Στη δράση, που υλοποιήθηκε την ημέρα της εαρινής ισημερίας, εκτός από τους μαθητές του ΕΠΑΛ Κω, συμμετείχαν επίσης σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω της ελληνικής ομογένειας, καθώς και ναυτικοί ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων που βρίσκονταν εν πλω, σε πολλά διαφορετικά σημεία της Γης.

Το Πείραμα της Γεώσφαιρας» αναμεταδόθηκε ζωντανά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Ιδρύματος Ευγενίδου και του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

S30BW-0i180122101302

Σχετική ανάρτηση: 1o ΕΠΑΛ ΚΩ: Ερατοσθένης 2026 & Το Πείραμα της Γεώσφαιρας

 

28 φιάλες αίμα και 30 δείγματα σιέλου από τους μαθητές/τριες του ΕΠΑΛ Κω στο Τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Κω

Θερμές ευχαριστίες στους εργαζόμενους στο Τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Κω αλλά και στη διοίκηση του, για την άψογη συνεργασία και την πολύτιμη υποστήριξή του στην πραγματοποίηση της εθελοντικής αιμοδοσίας. Ευχαριστούμε επίσης από καρδιάς τους 28 μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας που συμμετείχαν με προθυμία και αίσθημα ευθύνης, προσφέροντας αίμα. Επίσης, 30 μαθητές μας έδωσαν δείγμα σιέλου για να γίνουν δότες μυελού των οστών χαρίζοντας, μ” αυτόν τον τρόπο, ελπίδα και ζωή σε συνανθρώπους μας. Η πράξη τους αποτελεί φωτεινό παράδειγμα αλληλεγγύης και κοινωνικής ευαισθησίας.  (Αρκετοί μαθητές μας έδωσαν αίμα και πριν την εκδήλωση-αλλά δεν καταμετρήθηκαν, οπότε είναι βέβαιο ότι ο αριθμός είναι μεγαλύτερος)

εικόνα_Viber_2026-05-16_18-11-52-292 ae576f5a-7de5-4e64-8e67-b06f7d94a46f εικόνα_Viber_2026-05-16_18-11-52-739 

Κατασκευή συστήματος στάγδην άρδευσης από τους μαθητές Γεωπονίας του 1ου ΕΠΑΛ Κω και δημιουργία μιας ακόμα κηποτεχνίας!

Οι μαθητές της Γεωπονίας εφόσον ολοκλήρωσαν την κατεργασία του εδάφους και δημιούργησαν την κατάλληλη σποροκλίνη προχώρησαν στην δημιουργία ενός συστήματος άρδευσης για τα εποχιακά λαχανικά που θα φυτέψουμε και τα οποία προμηθευτήκαμε από τον αγροτικό συνεταιρισμό του νησιού. Στην αρχή έγινε ο σχεδιασμός και η μελέτη. Εντοπίσαμε την παροχή του νερού και μετρήσαμε τις αποστάσεις από τα σημεία φύτευσης για να υπολογίσουμε τα μέτρα των σωλήνων πολυαιθυλενίου που χρειαζόμαστε. Στη συνέχεια αποτυπώσαμε σε χαρτί τον κήπο μας σημειώνοντας τις αποστάσεις μεταξύ των φυτών αλλά και τις γραμμές φύτευσης για να ολοκληρώσουμε την εγκατάσταση μας. Κάθε γραμμή φύτευσης έχει και διαφορετική παροχή διότι σε κάθε μία θα τοποθετηθούν διαφορετικά φυτά τα οποία έχουν και διαφορετικές απαιτήσεις σε νερό.

Τέλος οι μαθητές της β’ τάξης προχώρησαν στην κατασκευή μίας ακόμα κηποτεχνίας δίνοντας μία διαφορετική αισθητική στον προαύλιο σχολικό χώρο!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Κυριάκος Τριανταφυλλίδης

Μαρία Κόκκαλη

«Εγώ, η Ελληνική Γλώσσα» από δύο μαθήτριες του ΕΠΑΛ Κω

  Δύο μαθήτριες της Β’ Λυκείου, με αγάπη για την ελληνική γλώσσα και διάθεση να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό, επιχείρησαν να δώσουν φωνή σε ένα ταξίδι μέσα στον χρόνο. Η προσπάθειά τους αποτέλεσε συνέχεια της αναζήτησης και της γνωριμίας με την πορεία της ελληνικής γλώσσας, όπως αυτή ξεκίνησε μέσα από το υλικό και τις δράσεις του ΙΕΠ, αλλά και από εργασίες που πραγματοποιήθηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα τη διαχρονική παρουσία και την αξία της γλώσσας μας.

  Με μια πρωτότυπη ιδέα προσπάθησαν να αναδείξουν τη δύναμη, την ομορφιά και τη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας από τα παλαιότερα χρόνια έως σήμερα. Η ηχογράφηση έγινε με ενθουσιασμό, φαντασία και προσωπική δουλειά, ενώ κάθε λέξη και κάθε ήχος συνέβαλαν στη δημιουργία μιας ιδιαίτερης ατμόσφαιρας.

  Το αποτέλεσμα ήταν ένα ξεχωριστό ηχητικό ταξίδι που ανέδειξε πως η ελληνική γλώσσα δεν αποτελεί μόνο μέσο επικοινωνίας, αλλά και φορέα πολιτισμού, ιστορίας και μνήμης, που παραμένει ζωντανός και συνεχίζει να εξελίσσεται μέσα στον χρόνο.

Μαθήτριες: Φάσκο Βανέσα, Χρυσοπούλου Αριάδνη (Τμήμα Β’2 Υγείας-Πρόνοιας και Ευεξίας)

Υπεύθυνοι καθηγητές: Θωμαΐδου Άννα ΠΕ02, Ιωαννίδης Αλέξανδρος ΠΕ84

Δείτε το βίντεο: «Εγώ, η Ελληνική Γλώσσα» από δύο μαθήτριες του ΕΠΑΛ Κω

Ο Λιθοξόος Αθανάσιος Πόραβος στον Τομέα Δομικών Έργων στο ΕΠΑΛ Κω

Την Πέμπτη 7/5, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας έναν έμπειρο τεχνίτη της ξερολιθιάς, τον Θανάση Πόραβο, ο οποίος επισκέφθηκε τον Τομέα Δομικών Έργων και μοιράστηκε μαζί μας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες από τη μακρόχρονη πορεία του. Με περισσότερα από εξήντα χρόνια ενασχόλησης με την τέχνη της πέτρας, μας μίλησε για την ξηρολιθική δόμηση, για έργα και μελέτες στις οποίες έχει συμμετάσχει, αλλά και για τη σημασία της ξηρολιθιάς ως στοιχείου της παράδοσης και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναφέρθηκε σε παλιές λέξεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούσαν οι μάστορες, όπως οι «εμασιές» για τις ξερολιθιές και η «καμήλα» για το ιδιαίτερο σχήμα με το οποίο χτίζεται ένα γεφύρι. Μας μίλησε ακόμη για τη βαθιά σχέση του με την πέτρα, για τις δυσκολίες αλλά και την ομορφιά αυτού του επαγγέλματος, θυμίζοντάς μας πως η τέχνη της ξηρολιθιάς κουβαλά ιστορία, κόπο και μνήμη πολλών γενεών. Μας παρουσίασε τα βασικά του εργαλεία και συζήτησε με τους μαθητές της Β” και Γ” Δομικών.

Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι προσωπικές του αφηγήσεις από τα νεανικά του χρόνια, αλλά και οι παροιμίες που μοιράστηκε μαζί μας, όπως το «σπίτι όπου χωρείς και αυλή όπου θωρείς», δίνοντας έναν ανθρώπινο και βιωματικό χαρακτήρα στην παρουσίασή του.

Ο κύριος Πόραβος βρίσκεται στο νησί της Κω στο πλαίσιο Εργαστηρίου Ξερολιθιάς που λαμβάνει χώρα από 7 έως 10 Μαΐου 2026, στο “ASKLIPION VALLEY GUESTHOUSE”.

Λίγα λόγια για τον κ. Θανάση Πόραβο:

ΠΟΡΑΒΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ-λιθοξόος
Ο Θανάσης Πόραβος γεννήθηκε στα Γρεβενά το 1948. Ζει και εργάζεται στη Αθήνα. Η εμπειρία αλλά και η αφοσίωσή του όλα αυτά τα χρόνια, τον έχουν βοηθήσει στο να είναι ένας καταξιωμένος τεχνίτης πέτρας, άριστος λιθοξόος και αρχιμάστορας σε εκατοντάδες έργα λιθοδομής καθώς και στο να έχει συνεργαστεί με πολλούς αρχιτέκτονες και τεχνικά γραφεία ανά την Ελλάδα.

20260507_121409 20260507_122141 20260507_120432 20260507_120802 20260507_121407 20260507_122149

ekfrasi97: Μήνυμα Ζωής από το ΕΠΑΛ Κω: Πρωτοβουλία για την Εθελοντική Αιμοδοσία και τη Δωρεά Μυελού των Οστών

Σε μια σπουδαία κίνηση με έντονο κοινωνικό αντίκτυπο προχώρησε η εκπαιδευτική κοινότητα του ΕΠΑΛ Κω, μετατρέποντας το σχολικό περιβάλλον σε έναν χώρο ευαισθητοποίησης και αλληλεγγύης. Την Δευτέρα 4 Μαΐου 2026, το αμφιθέατρο του σχολείου φιλοξένησε μια ολοκληρωμένη ενημερωτική δράση εστιασμένη στην εθελοντική αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη για ανιδιοτελή προσφορά προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση δεν περιορίστηκε μόνο στη θεωρητική προσέγγιση της εθελοντικής δράσης, αλλά αποτέλεσε μια γέφυρα συνεργασίας μεταξύ φορέων της τοπικής κοινωνίας και της επιστημονικής κοινότητας. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη στιγμή της ημέρας αποτέλεσε η βράβευση της κυρίας Διονυσίας Διονυσοπούλου από το τμήμα AHEPA Κω. Η τιμητική αυτή διάκριση ήρθε ως αναγνώριση της πολυετούς και αδιάλειπτης συνεισφοράς της στον τομέα της αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Κω, αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για τους μαθητές και τους παρευρισκόμενους.

Την επιστημονική τεκμηρίωση και την ανάλυση των διαδικασιών ανέλαβαν δύο διακεκριμένα μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Κω, προσφέροντας στους συμμετέχοντες έγκυρη και αναλυτική ενημέρωση. Ο μικροβιολόγος Αχιλλέας Γερογιώκας και η αιματολόγος Θεμελίνα Καλδέρη παρουσίασαν με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο η δωρεά μυελού των οστών και η αιμοδοσία μπορούν να αποβούν σωτήριες για ανθρώπινες ζωές, καταρρίπτοντας μύθους και απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα.

Η επιτυχία της διοργάνωσης βασίστηκε στη σύμπραξη σημαντικών τοπικών και εθνικών οργανισμών. Πιο συγκεκριμένα, η δράση υλοποιήθηκε με τη δυναμική συμπαράσταση της AHEPA HELLAS Chapter HJ54 «Ιπποκράτης», του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Κω «Ο Ιπποκράτης», καθώς και της διοίκησης του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Κω «Ιπποκράτειον». Μέσα από τέτοιες συνέργειες, η εκπαιδευτική κοινότητα της Κω αποδεικνύει πως το σχολείο παραμένει ένας ζωντανός οργανισμός που διαμορφώνει χαρακτήρες και προάγει την ανθρωπιά.

20260504_113708

Περισσότερα στο άρθρο του  ekfrasi97.gr: Μήνυμα Ζωής από το ΕΠΑΛ Κω: Πρωτοβουλία για την Εθελοντική Αιμοδοσία και τη Δωρεά Μυελού των Οστών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ & ΤΗ ΔΩΡΕΑ ΜΥΕΛΟΥ ΟΣΤΩΝ

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους όσοι συμμετείχαν και στήριξαν την ενημερωτική εκδήλωση με θέμα την αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Κω.

Η παρουσία όλων απέδειξε πως η προσφορά προς τον συνάνθρωπο παραμένει μια από τις σημαντικότερες αξίες της κοινωνίας μας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στους ομιλητές μας για την πολύτιμη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, κ. Γερογιώκα Αχιλλέα και κα. Καλδέρη Θεμελίνα. Ακόμα, τον κ. Φανιό Νικόλαο, διοικητή του νοσοκομείου Κω για τη στήριξη και την παρουσία του. Επίσης, την κα. Διονυσόπουλου Διονυσία για την παρουσία της στην εκδήλωση αλλά και την πολύχρονη προσφορά της στο νοσοκομείο της Κω. Τέλος, ευχαριστούμε τον κ. Γιαννικουρή Αντωνιο, πρόεδρο του παραρτήματος Chapter HJ54 HIPPOCRATES της AHEPA HELLAS, τον κ. Φαγκρίδα Χρυσόστομο από τον Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Κω «Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ».

Η ανταπόκριση και η συμμετοχή όλων έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα αλληλεγγύης, ελπίδας και ανθρωπιάς.

Η αιμοδοσία και η δωρεά μυελού των οστών είναι πράξεις ζωής.
Με μια μικρή πράξη μπορούμε να χαρίσουμε ελπίδα και να σώσουμε έναν άνθρωπο.

Δίνουμε αίμα. Χαρίζουμε ζωή.

Υπεύθυνη Δράσης: Εύη Πέρου

φωτογραφίες: Σοφία Καραγιάννη

Η ανάρτηση του κ. Αντώνη Γιαννικουρή,  προέδρου του παραρτήματος Chapter HJ54 HIPPOCRATES της AHEPA HELLAS, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:

Screenshot_20260505_074909_Facebook

Κosinaction:Ενημερωτική εκδήλωση του ΕΠΑΛ Κω για την εθελοντική αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών

Με μεγάλη συμμετοχή και έντονο ενδιαφέρον από μαθητές πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Μαΐου 2026, στο αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Κω, η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Εθελοντική Αιμοδοσία και Δωρεά Μυελού των Οστών».

Κεντρικοί ομιλητές της εκδήλωσης ήταν οι γιατροί και μέλη του Ιατρικός Σύλλογος Κω, Αχιλλέας Γερογιώκας, Μικροβιολόγος, και Θεμελίνα Καλδέρη, Αιματολόγος, οι οποίοι ανέδειξαν τη σημασία της εθελοντικής προσφοράς αίματος και της δωρεάς μυελού των οστών, τονίζοντας πως πρόκειται για πράξεις που μπορούν κυριολεκτικά να σώσουν ζωές.Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαδικασία εγγραφής νέων δοτών μυελού των οστών, με τους ειδικούς να εξηγούν ότι πρόκειται για μια απλή και ανώδυνη διαδικασία, η οποία ξεκινά με τη λήψη δείγματος σιέλου.

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε επιτόπου δειγματοληψία, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς παρευρισκόμενους να κάνουν το πρώτο βήμα προς τη δωρεά.

Η εκδήλωση υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της AHEPA HELLAS Chapter HJ54 HIPPOCRATES, του Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Κω «Ο Ιπποκράτης» και του Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Κω «Ιπποκράτειον», φορείς που διαχρονικά στηρίζουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας.

TimePhoto_20260504_122813

Ολόκληρο το άρθρο στο https://www.kosinaction.gr/: Ενημερωτική εκδήλωση του ΕΠΑΛ Κω για την εθελοντική αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών

Βήμα της Κω: Mε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εκδήλωση στο ΕΠΑΛ Κω για την αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το πρωί της Δευτέρας 4/5 το ΕΠΑΛ Κω, με θέμα «Εθελοντική Αιμοδοσία και Δωρεά Μυελού των Οστών».

Κύριοι ομιλητές ήταν οι γιατροί και μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Κω, Γερογιώκας Αχιλλέας – Μικροβιολόγος, και Καλδέρη Θεμελίνα – Αιματολόγος.

Η εκδήλωση έγινε με την υποστήριξη της AHEPA HELLAS Chapter HJ54 HIPPOCRATES, του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Κω «Ο Ιπποκράτης» και του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Κω «Ιπποκράτειον».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε λήψη δείγματος σιέλου για την εγγραφή νέων εθελοντών δοτών μυελού των οστών.

43

Ολόκληρο το άρθρο στην εφημερίδα Βήμα της Κω: Mε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εκδήλωση στο ΕΠΑΛ Κω για την αιμοδοσία και τη δωρεά μυελού των οστών

 

KosTV: Κοινή δράση ΕΠΑΛ Κω, AHEPA, συλλόγου Αιμοδοτών και Ιατρικού Συλλόγου για τη δωρεά μυελού των οστών

Μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία με κοινωνικό και ανθρωπιστικό πρόσημο ανέλαβε το ΕΠΑΛ Κω, το οποίο διοργάνωσε ενημερωτική εκδήλωση τη Δευτέρα 4 Μαΐου 2026. Το θέμα της δράσης ήταν η Εθελοντική Αιμοδοσία και η Δωρεά Μυελού των Οστών, δύο ζητήματα που ανέδειξαν την έννοια της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Παράλληλα τιμήθηκε η κ. Διονυσία Διονυσοπουλου από τους AHEPA Κω, για τη διαχρονική προσφορά της στην αιμοδοσία του Γ.Νοσοκομειου Κω.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου, με κεντρικούς ομιλητές δύο διακεκριμένους επιστήμονες και μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Κω: τον μικροβιολόγο Αχιλλέα Γερογιώκα και την αιματολόγο Θεμελίνα Καλδέρη. Οι παρευρισκόμενοι ενημερώθηκαν έγκυρα για τη σημασία της εθελοντικής δράσης και τις διαδικασίες που σώζουν ζωές.

Η προσπάθεια αυτή υλοποιήθηκε με την ενεργό υποστήριξη της AHEPA HELLAS Chapter HJ54 HIPPOCRATES, του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Κω «Ο Ιπποκράτης», καθώς και του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Κω «Ιπποκράτειον».

Όλο το άρθρο στο Kos Tv Δημοτική τηλεόραση: Κοινή δράση ΕΠΑΛ Κω, AHEPA, συλλόγου Αιμοδοτών και Ιατρικού Συλλόγου για τη δωρεά μυελού των οστών

132

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Γυαλί και στη Νίσυρο

  Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, 37 μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου του 1ου ΕΠΑ.Λ Κω, συνοδευόμενοι από τρεις εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν σε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Γυαλί και στη Νίσυρο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Νίσυρος και τα δώρα της θερμότητας». Η δράση αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια του σχολείου για σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με τη βιωματική μάθηση και την άμεση επαφή των μαθητών με το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Παρά τις μικρές δυσκολίες κατά την αναχώρηση, η εκδρομή ολοκληρώθηκε με επιτυχία, προσφέροντας στους συμμετέχοντες πλούσιες εμπειρίες και πολύτιμες γνώσεις.

  Την πρώτη ημέρα, η ομάδα αναχώρησε νωρίς το πρωί από το λιμάνι της Καρδάμαινας με προορισμό τη νησίδα Γυαλί. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε οργανωμένη ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ΛΑΒΑ Μεταλλευτική & Λατομική Α.Ε. (μέλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ), η οποία δραστηριοποιείται στο νησί από το 1952. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διαδικασία εξόρυξης της ελαφρόπετρας (κίσσηρης), ενός ιδιαίτερα σημαντικού ηφαιστειακού υλικού με ευρεία χρήση στις κατασκευές, τη γεωργία και τη βιομηχανία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι το Γυαλί αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εξαγωγικά κέντρα ελαφρόπετρας διεθνώς, με ετήσια παραγωγή που αγγίζει το 1 εκατομμύριο τόνους. Παράλληλα, έγινε αναφορά και στην εξόρυξη περλίτη από την εταιρεία Aegean Perlites SA. Επιπλέον, οι μαθητές γνώρισαν τα βασικά γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του νησιού, τη μοναδική του χλωρίδα και τη σημασία του ως Τοπίου Φυσικού Κάλλους.

  Στη συνέχεια, η αποστολή μετέβη στη Νίσυρο, όπου οι μαθητές εγκαταστάθηκαν στο ξενοδοχείο τους. Ακολούθησε περιήγηση στον παραδοσιακό οικισμό του Μανδρακίου, με αναφορά στην αρχιτεκτονική, την τοπική οικονομία και τη γαστρονομία του νησιού. Το βράδυ, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο ιδιαίτερο τοπικό έθιμο της υποδοχής του Μάη, μια ζωντανή παράδοση που διατηρείται αναλλοίωτη στο πέρασμα των χρόνων. Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 30ής Απριλίου, κάτοικοι κάθε ηλικίας συγκεντρώνονται στην κεντρική πλατεία του χωριού και, με τη συνοδεία παραδοσιακών οργάνων, ξεκινούν μια μουσική περιήγηση («περαντζάδα») στα στενά σοκάκια. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, οι συμμετέχοντες σταματούν έξω από σπίτια, κάτω από μπαλκόνια και αυλές, τραγουδώντας το «Τραγούδι του Μάη», ένα παραδοσιακό άσμα με ευχές για υγεία, ευημερία και καλή σοδειά. Οι κάτοικοι υποδέχονται την πομπή με κεράσματα, ενισχύοντας το πνεύμα φιλοξενίας και συλλογικότητας. Το έθιμο αυτό συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης και τη μετάβαση από τον χειμώνα στην άνοιξη, ενώ παράλληλα ενισχύει τους δεσμούς της τοπικής κοινωνίας.

  Τη δεύτερη ημέρα, μετά το πρωινό, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Παναγία τη Σπηλιανή, ένα από τα σημαντικότερα θρησκευτικά μνημεία της Νισύρου, το οποίο βρίσκεται εντός των τειχών του παλαιού ενετικού κάστρου. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ιστορία και τη θρησκευτική σημασία του χώρου. Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν τη μονή της Παναγίας Κυράς, όπου γνώρισαν τοπικά έθιμα και παραδόσεις. Το πανηγύρι της Παναγίας Κυράς, που παραδοσιακά εορτάζεται και την Πρωτομαγιά, αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά τοπικά δρώμενα της Νισύρου και ξεχωρίζει για τον έντονα συλλογικό και βιωματικό του χαρακτήρα.

  Κατά τη διάρκεια του πανηγυριού, οι κάτοικοι συγκεντρώνονται στον χώρο της μονής, πολλοί από αυτούς φορώντας παραδοσιακές φορεσιές –οι άνδρες με τις χαρακτηριστικές βράκες και οι γυναίκες με κεντημένα πουκάμισα– διατηρώντας ζωντανά τα στοιχεία της τοπικής ταυτότητας. Η προετοιμασία του πανηγυριού αποτελεί συλλογική διαδικασία, καθώς οι κάτοικοι συμβάλλουν στην οργάνωση, την παρασκευή φαγητού και τη φιλοξενία των επισκεπτών. Προσφέρονται παραδοσιακά εδέσματα, όπως φαγητά μαγειρεμένα σε μεγάλα καζάνια, τοπικά τυριά, ψωμί και γλυκίσματα, ενώ δεν λείπει το κρασί και η ζωντανή μουσική. Το γλέντι συνοδεύεται από παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα χαράς και συμμετοχής. Το πανηγύρι δεν έχει μόνο θρησκευτικό χαρακτήρα, αλλά λειτουργεί και ως μέσο κοινωνικής συνοχής, ενισχύοντας τους δεσμούς μεταξύ των κατοίκων και των επισκεπτώνεικόνα_Viber_2026-05-03_10-14-07-731

Ακολούθησε επίσκεψη στα Δημοτικά Λουτρά Νισύρου, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία των ιαματικών πηγών του νησιού, οι οποίες συνδέονται άμεσα με τη γεωθερμική δραστηριότητα της περιοχής. Έγινε αναφορά στις θεραπευτικές ιδιότητες των υδροθειούχων νερών και στη συμβολή τους στην ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη μονάδα αφαλάτωσης του νησιού, όπου οι μαθητές γνώρισαν έναν από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους μηχανισμούς κάλυψης των αναγκών ύδρευσης της Νισύρου. Ενημερώθηκαν για τη διαδικασία αφαλάτωσης του θαλασσινού νερού και τη μετατροπή του σε πόσιμο, καθώς και για τη σημασία της συγκεκριμένης τεχνολογίας για τα νησιωτικά περιβάλλοντα, τα οποία αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα λειψυδρίας. Τονίστηκε επίσης η συμβολή της μονάδας στην καθημερινή ζωή των κατοίκων και στη βιώσιμη ανάπτυξη του νησιού.

  Ακολούθησε επίσκεψη στα Λουτρά Παντελίδη στους Πάλους, ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά συγκροτήματα ιαματικού τουρισμού της Νισύρου. Το επιβλητικό αυτό κτίριο, που ιδρύθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα από τον γιατρό Πανταλέοντα Παντελίδη, υπήρξε κάποτε ένα από τα πιο σύγχρονα θεραπευτήρια της Μεσογείου, φιλοξενώντας εκατοντάδες επισκέπτες. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του χώρου, τη σύνδεσή του με τις ιαματικές πηγές της περιοχής και τις θεραπευτικές ιδιότητες των υδροθειούχων νερών, τα οποία σχετίζονται άμεσα με τη γεωθερμική δραστηριότητα του νησιού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ιαματική πηγή της Παναγίας της Θερμιανής, γνωστή και ως «Πηγή του Ιπποκράτη», η οποία αναβλύζει σε θερμοκρασία περίπου 33°C και ήταν γνωστή για τις θεραπευτικές της ιδιότητες ήδη από την αρχαιότητα. Παρά τη σημερινή του εγκατάλειψη, το συγκρότημα διατηρεί τη μοναδική αρχιτεκτονική και ιστορική του αξία, αποτελώντας χαρακτηριστικό παράδειγμα της παλαιότερης ανάπτυξης του ιαματικού τουρισμού στην Ελλάδα. Οι μαθητές κατά την επίσκεψή τους εκεί εντυπωσιάστηκαν και, για ακόμη μια φορά, κατάλαβαν πως η σύνδεση με την Κω δεν είναι μόνο συμβολική αλλά και ουσιαστική: τόσο η Κως όσο και η Νίσυρος ανήκουν στο ίδιο γεωλογικό και πολιτισμικό περιβάλλον του νοτιοανατολικού Αιγαίου, όπου η ηφαιστειακή δραστηριότητα δημιούργησε πλήθος ιαματικών πηγών. Έτσι, η «Πηγή του Ιπποκράτη» αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της διαχρονικής σχέσης της ιπποκρατικής ιατρικής με το φυσικό περιβάλλον των Δωδεκανήσων.

  Ακολούθησε επίσκεψη στο Παλαιόκαστρο της Νισύρου, ένα από τα πιο εντυπωσιακά και καλύτερα διατηρημένα αρχαία οχυρωματικά έργα του Αιγαίου. Το κάστρο βρίσκεται σε στρατηγική θέση πάνω από το Μανδράκι και προσφέρει πανοραμική θέα προς το λιμάνι και τη γύρω θαλάσσια περιοχή, γεγονός που εξηγεί τη μεγάλη του αμυντική σημασία στην αρχαιότητα. Το Παλαιόκαστρο χρονολογείται στον 4ο αιώνα π.Χ. και θεωρείται χαρακτηριστικό δείγμα αρχαίας ελληνικής οχυρωματικής τεχνικής. Τα τείχη του είναι κατασκευασμένα από τεράστιους ηφαιστειακούς λίθους, κυρίως βασαλτικό ανδεζίτη, υλικό που προέρχεται από το ηφαιστειακό περιβάλλον του νησιού. Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι λίθοι έχουν τοποθετηθεί με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς τη χρήση συνδετικού υλικού, γεγονός που αναδεικνύει την υψηλή τεχνική των αρχαίων κατασκευαστών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αρχαία επιγραφή που διατηρείται στο τείχος, η οποία καθόριζε τη δημόσια ζώνη γύρω από το κάστρο και απαγόρευε την ιδιωτική δόμηση σε συγκεκριμένη απόσταση, δείχνοντας την οργανωμένη πολεοδομική αντίληψη της εποχής. Παράλληλα, η θέση του κάστρου εξυπηρετούσε τον έλεγχο των θαλάσσιων δρόμων και την προστασία του οικισμού από πιθανές επιδρομές. Η επίσκεψη στο Παλαιόκαστρο αποτέλεσε για τους μαθητές μια σημαντική βιωματική εμπειρία, καθώς συνδύασε την ιστορία με το μοναδικό ηφαιστειακό τοπίο της Νισύρου, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα του πολιτιστικού και φυσικού πλούτου του νησιού.

  Την τρίτη ημέρα, η αποστολή κατευθύνθηκε προς το χωριό Νικιά και επισκέφθηκε το Ηφαιστειολογικό Μουσείο Νισύρου. Καθοριστική ήταν η συμβολή της γεωλόγου κας Μαρίας Μελαχροινάκη, η οποία με σαφή και κατανοητό τρόπο παρουσίασε στους μαθητές τη γεωλογική εξέλιξη της Νισύρου, τη δημιουργία της καλντέρας και τη λειτουργία του ηφαιστείου, απαντώντας παράλληλα σε πλήθος ερωτήσεων.

  Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον κρατήρα «Στέφανο», όπου, με την καθοδήγησή της κας Μελαχροινάκη, οι μαθητές παρατήρησαν από κοντά τα γεωθερμικά φαινόμενα, όπως τις φουμαρόλες και το θερμό έδαφος, αποκτώντας μια μοναδική βιωματική εμπειρία και εμβαθύνοντας στην κατανόηση των φυσικών διεργασιών.

  Μετά την ολοκλήρωση των επισκέψεων, η ομάδα επέστρεψε στα Νικιά, έναν από τους πιο γραφικούς και ιδιαίτερους οικισμούς της Νισύρου, χτισμένο στο χείλος της καλντέρας σε υψόμετρο περίπου 400 μέτρων. Η θέση του προσφέρει εντυπωσιακή πανοραμική θέα προς τον ηφαιστειακό κρατήρα και το Αιγαίο, καθιστώντας το σημείο μοναδικής φυσικής ομορφιάς και γεωλογικού ενδιαφέροντος.

  Στην κεντρική πλατεία του χωριού, την περίφημη «Πόρτα», οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το χαρακτηριστικό ελλειπτικό βοτσαλωτό δάπεδο (χοχλάκι), έργο του Νισύριου τεχνίτη Πασχάλη Πασχαλάκη, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο καλαίσθητα δείγματα λαϊκής τέχνης στον ελλαδικό χώρο. Δίπλα στην πλατεία δεσπόζει ο Ναός των Εισοδίων της Θεοτόκου με το ιδιαίτερο καμπαναριό του, στοιχείο που αναδεικνύει τη θρησκευτική και αρχιτεκτονική παράδοση του οικισμού. Κατά την περιήγηση στα στενά δρομάκια, οι μαθητές γνώρισαν την παραδοσιακή δωδεκανησιακή αρχιτεκτονική, με τα λευκά σπίτια, τις πολύχρωμες ξύλινες πόρτες και τα μικρά αυλές γεμάτες λουλούδια. Παρά τη λιγοστή πλέον μόνιμη κατοίκηση, το χωριό διατηρεί μια αυθεντική και ήρεμη ατμόσφαιρα, που αποτυπώνει τον τρόπο ζωής παλαιότερων εποχών. Η επίσκεψη στα Νικιά ολοκληρώθηκε με γεύμα σε τοπικό χώρο εστίασης, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν παραδοσιακές γεύσεις της νισύρικης κουζίνας. Η εμπειρία αυτή συνέβαλε στην καλύτερη κατανόηση της σχέσης του τόπου με το ηφαιστειακό του περιβάλλον και την πολιτιστική του ταυτότητα.

  Κατά την επιστροφή πραγματοποιήθηκε στάση στον Εμπορειό, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά ένα από τα πιο εντυπωσιακά και ιδιαίτερα φυσικά φαινόμενα της Νισύρου, τη λεγόμενη «φυσική σάουνα». Πρόκειται για ένα γεωθερμικό φαινόμενο που δημιουργείται από ατμούς οι οποίοι αναβλύζουν από τα έγκατα της γης μέσω μικρών ρωγμών και σχισμών στο έδαφος, αποτέλεσμα της έντονης ηφαιστειακής δραστηριότητας του νησιού. Η μικρή σπηλιά στην είσοδο του οικισμού λειτουργεί σαν φυσικός θάλαμος, όπου η θερμοκρασία παραμένει αυξημένη και η υγρασία ιδιαίτερα έντονη, δημιουργώντας συνθήκες που θυμίζουν χαμάμ. Οι υδρατμοί που εκλύονται είναι πλούσιοι σε θειούχες ενώσεις, γεγονός που συνδέει το φαινόμενο με τα υπόλοιπα γεωθερμικά στοιχεία της περιοχής, όπως οι ιαματικές πηγές και οι φουμαρόλες του ηφαιστείου. Οι μαθητές παρατήρησαν από κοντά το φαινόμενο και ενημερώθηκαν για τον τρόπο με τον οποίο η θερμότητα του υπεδάφους επηρεάζει τη μορφολογία και τη ζωή στο νησί.

  Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επιστροφή στην Κω το απόγευμα του Σαββάτου, αφήνοντας στους μαθητές σημαντικά εκπαιδευτικά οφέλη, νέες γνώσεις και πολύτιμες εμπειρίες.

Αρχηγός εκδρομής: Παπανικολάου Φίλιππος

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Θωμαΐδου Άννα, Παπαγιαννόπουλος Αθανάσιος

Φωτογραφίες:

Σετ 1, 2: Φίλιππος Παπανικολάου

Σετ 3: Θάνος Παπαγιαννόπουλος

Σετ 4: Άννα Θωμαΐδου

Σετ 5: Σοφία Καραγιάννη

Όλες οι φωτογραφίες στον σύνδεσμο:

https://photos.google.com/share/AF1QipNzmfCLInrQRMDlvab6V3wzehVA2SAfrz-xPsGsGTv6PxsgiKxHVMd3D70i2R_AHQ?key=T3ZNYmRrd0kweFNNLUg1NUxyMlRjck5KSjNXeE5R

Ενημερωτική εκδήλωση για την Εθελοντική Αιμοδοσία και τη Δωρεά Μυελού των Οστών στο ΕΠΑΛ Κω

Το ΕΠΑΛ Κω διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση τη Δευτέρα 4 Μαΐου 2026 και ώρα 11:00 π.μ., με θέμα «Εθελοντική Αιμοδοσία και Δωρεά Μυελού των Οστών».

Κύριοι ομιλητές θα είναι οι γιατροί και μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Κω, Γερογιώκας Αχιλλέας – Μικροβιολόγος, και Καλδέρη Θεμελίνα – Αιματολόγος. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Κω, με την υποστήριξη της AHEPA HELLAS Chapter HJ54 HIPPOCRATES, του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Κω «Ο Ιπποκράτης» και του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Κω «Ιπποκράτειον».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί λήψη δείγματος σιέλου για την εγγραφή νέων εθελοντών δοτών μυελού των οστών.

Σας περιμένουμε όλους να ενημερωθείτε και να συμβάλετε ενεργά σε μια πράξη αλληλεγγύης και ανθρωπιάς.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

ΑΦΙΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ

Ο τομέας γεωπονίας του 1ου ΕΠΑΛ Κω στο Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου και συμμετοχή σε περιβαλλοντική δράση του ΚΕΠΕΑ Πεταλούδων Ρόδου

Ο τομέας γεωπονίας του 1ου ΕΠΑΛ Κω πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου την Πέμπτη 30 Απριλίου 2026. Εκεί συμμετείχε στην περιβαλλοντική δράση του ΚΕΠΕΑ πεταλούδων Ρόδου με τίτλο «Καλλιεργώντας ένα νέο μέλλον». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εισήγαγε τους μαθητές στον κόσμο της βιώσιμης γεωργίας και της καινοτόμου αγροτικής παραγωγής. Μέσα από βιωματικά εργαστήρια, τεχνολογικές εφαρμογές και πρακτική άσκηση σε πραγματικό αγροτικό περιβάλλον, οι μαθητές απόκτησαν γνώσεις για τις σύγχρονες καλλιέργειες, την αειφορία και την κυκλική οικονομία. Στόχος ήταν η ανάπτυξη υπεύθυνων στάσεων και δεξιοτήτων ενεργού πολίτη για το μέλλον της ελληνικής υπαίθρου.

            Το πρόγραμμα “Καλλιεργώντας ένα νέο μέλλον” περιλάμβανε:

– Σχέση καλλιέργειας – αειφορίας

– Φυσική, βιολογική, συμβατική καλλιέργεια φυτών

– Ανάπτυξη φυτών με σπόρους και μοσχεύματα (σχολικοί λαχανόκηποι)

– Εργαστήρια παρατήρησης φυτών

– Βιωματικές δραστηριότητες στο μονοπάτι της βιοποικιλότητας

– Πρόγραμμα – εφαρμογή αναγνώρισης φυτών σε Η/Υ και φορητές συσκευές (PlαntNet)

– Προβολή παρουσιάσεων, εκπαιδευτικών βίντεο, τετράδιο εργασιών, φύλλα εργασίας, χρήση Η/Υ & φορητών συσκευών

Οι μαθητές του τομέα γεωπονίας ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στον τομέα το τρέχον σχολικό έτος με συντονιστή τον εκπαιδευτικό γεωπόνο Τριανταφυλλίδη Κυριάκο και την εκπαιδευτικό γεωπόνο Κόκκαλη Μαρία.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον Πρόεδρο του Περιφερειακού Φυτωρίου Νοτίου Αιγαίου Μιχάλη Λουλού για την συμμετοχή του σχολείου μας στην περιβαλλοντική δράση, την φιλοξενία αλλά και την μεταφορά μας στο χώρο του φυτωρίου. Επίσης να ευχαριστήσουμε το επιστημονικό προσωπικό που υλοποίησε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα που συμμετείχαμε, τον γεωπόνο του φυτωρίου κύριο Ρένεση Νικόλαο και τον προϊστάμενο του ΚΕΠΕΑ πεταλούδων Ρόδου κύριο Συργιάννη Χαράλαμπο. Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλο το προσωπικό του φυτωρίου για την θερμή υποδοχή, την περιποίηση και τα υπέροχα αναμνηστικά δώρα που έλαβαν τόσο οι μαθητές όσο και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί

Κυριάκος Τριανταφυλλίδης

Μαργαρίτης Μπαρτζιάλης

Ολοκλήρωση Προγράμματος “Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ” με εργαστήριο “GenAI & Επαγγελματική Ετοιμότητα”

The Tipping Point | Workshop “GenAI & Επαγγελματική Ετοιμότητα”

Το workshop περιελάμβανε:

• Εισαγωγή στα εργαλεία παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI).

•Παρουσίαση βασικών όρων, αρχών, παραδειγμάτων, περιορισμών και δυνατοτήτων των εργαλείων αυτών.

• Προετοιμασία για μια πρώτη συνέντευξη εργασίας, δίνοντας στο εργαλείο ρόλο “συνεντευκτή” για συγκεκριμένη θέση.

20260428_124431 20260428_124452 20260428_132757

Κατά τη διάρκεια του workshop, οι μαθητές/τριες είχαν μπροστά τους το φύλλο αξιολόγησης, ώστε να συμπληρώσουν τις εντυπώσεις και τα σχόλιά τους. Μετά την ολοκλήρωση της κλήσης, σκανάραμε τα φύλλα αξιολόγησης και τα αποστείλαμε συμπληρωμένα και σκαναρισμένα.

εικόνα_Viber_2026-04-29_12-26-27-326 εικόνα_Viber_2026-04-29_12-26-27-394 εικόνα_Viber_2026-04-29_12-26-27-434 εικόνα_Viber_2026-04-29_12-26-27-357

Μετά το workshop ακολούθησε η δραστηριότητα στην τάξη, κατά την οποία οι μαθητές/τριες εφάρμοσαν στην πράξη όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια του workshop. Με τη βοήθεια ειδικά διαμορφωμένων φύλλων εργασίας και δουλεύοντας σε ομάδες, εμβάθυναν στα εργαλεία και στις έννοιες που παρουσιάστηκαν. Οι σχετικές οδηγίες και το φύλλο εργασίας επισυνάπτονται.

Έντυπο Αξιολόγησης Workshop GenAI & Επαγγελματική Ετοιμότητα (1)_page-0001

Οδηγίες & Φύλλα Δραστηριότητας_GenAI & Επαγγελματική Ετοιμότητα (3)_page-0001 Οδηγίες & Φύλλα Δραστηριότητας_GenAI & Επαγγελματική Ετοιμότητα (3)_page-0002Οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες συμπλήρωσαν σχετική έντυπη φόρμα για τη Συνολική Αξιολόγηση Προγράμματος “Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ”. Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες κατανοούν καλύτερα τις γνώσεις που αποκόμισαν και καλλιεργούν περαιτέρω την κριτική τους ικανότητα, αφού καλούνται να αξιολογήσουν τις πληροφορίες που έλαβαν και να κάνουν αποτίμηση της συνολικής τους εμπειρίας.

Φόρμες Συνολικής Αξιολόγησης Μαθητών_τριών _ Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ.docx_page-0001Φόρμες Συνολικής Αξιολόγησης Μαθητών_τριών _ Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ.docx_page-0002Υπεύθυνες Καθηγήτριες:

Καραγιάννη Σοφία

Μαντιδάκη Μελίνα

Το άρωμα στην αρχαία Κω για το ΕΠΑΛ Κω

Το άρωμα στην Αρχαία Κω αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας, της λατρείας και της υγιεινής.  Η γεωγραφική της θέσης, ως σταυροδρόμι των εμπορικών δρόμων της ανατολικής Μεσογείου της  έδινε πρόσβαση σε εξωτικές πρώτες ύλες ενώ η εύφορη γη της παρείχε μια πλούσια ποικιλία σε βότανα και λουλούδια. Στα πλαίσια του μαθήματος της χημείας ζητήθηκε από τους μαθητές της Β λυκείου να εκπονήσουν μια εργασία πάνω στον ρόλο των αρωμάτων στην αρχαία Κώ καθώς και στην διερεύνηση των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνταν κατά την παρασκευή τους. Υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση και εδώ σας παρουσιάζουμε κάποιες ενδεικτικές εργασίες.

24 36 59 7101112

«Μαθήματα αγάπης-Δύο ώρες στη θέση των μικρών μας φίλων»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φιλοζωίας, στις 4 Απριλίου, το μάθημά μας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά λόγω κακοκαιρίας και μετατράπηκε για δύο ώρες σε ένα μικρό «εργαστήρι αγάπης» για τα ζώα. Οι μαθητές συνδέθηκαν στην ψηφιακή τάξη, παρακολούθησαν μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση και συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις, εκφράζοντας τις απόψεις τους μέσα από το μικρόφωνο και τη συνομιλία.

  Μια ιδιαίτερα όμορφη στιγμή ήταν όταν οι μαθητές άνοιξαν τις κάμερές τους και μας σύστησαν τα δικά τους ζωάκια. Έτσι, είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε την Κούκι, τη Λούνα, τον Μάρλεϊ και τον Κανέλλο, κάνοντας το μάθημα ακόμη πιο ζωντανό και συγκινητικό.

  Μέσα από τη διαδικασία αυτή, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα την πραγματικότητα των αδέσποτων ζώων σήμερα και να προβληματιστούμε γύρω από το πώς μπορούμε να συμβάλουμε κι εμείς, ακόμη και από απόσταση. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση, μοιράστηκαν σκέψεις, συναισθήματα και ιδέες και, παρά τη φυσική απόσταση, γέμισαν την ψηφιακή μας τάξη με ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα και πολλή αγάπη για τους μικρούς μας φίλους.

Υποσημείωση: Την επόμενη μέρα, μια μαθήτρια, η Ζωή, βρήκε στην αυλή του σπιτιού της τρία μικρά γατάκια και άνοιξε την αγκαλιά και το σπίτι της για να τα φροντίσει. Με ενθουσιασμό μού έστειλε αμέσως φωτογραφίες για να μοιραστεί τη στιγμή, και μία από αυτές δεν θα μπορούσε παρά να αποτελέσει την κεντρική εικόνα της παρούσας ανάρτησης.

Υπεύθυνη δράσης: Θωμαΐδου Άννα ΠΕ02

Τμήματα: Β’1 και Β’2 Γενικής Παιδείας

εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-39-181 εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-39-898 εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-40-227 εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-40-548 εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-39-566εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-41-183 εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-40-872 εικόνα_Viber_2026-04-03_09-10-41-471

Ο αμπελώνας του 1ου ΕΠΑΛ ετοιμάζεται!

Ο αμπελώνας του 1ου ΕΠΑΛ ετοιμάζεται. Φυτεύτηκαν 10 κλήματα, δωρεά του αμπελουργού-οινοποιού Βασίλη Χατζηεμμανουήλ. Τον ευχαριστούμε θερμά όπως και τον εκπαιδευτικό Κυριάκο Τριανταφυλλίδη με τους μαθητές του, Σίφη και  Παπαποστόλου.

IMG_20260402_091914148_HDR IMG_20260402_092114155_HDR

ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Β2 ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑΣ

Οι μαθήτριες του τμήματος Β2 του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας και Ευεξίας στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος Μέθοδοι Δημιουργικής Απασχόλησης έφτιαξαν Λαζαράκια. Η ιδέα ξεκίνησε από το θεωρητικό μέρος του μαθήματος όπου οι μαθήτριες όταν ρωτήθηκαν από την εκπαιδευτικό σχετικά με το τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να κάνουν μαζί με τα παιδιά σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό τις ημέρες του Πάσχα, ανέφεραν το έθιμο του Λαζάρου και τα Λαζαράκια. Κατόπιν συζητήσεως αποφάσισαν να τα φτιάξουν την επόμενη μέρα στο εργαστηριακό μάθημα. Οι μαθήτριες έφεραν τα υλικά, ζύμωσαν, έψησαν, κέρασαν τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους και έφαγαν τα Λαζαράκια, κρατώντας ζωντανή την παράδοση και το έθιμο αυτό. 
Καλό Πάσχα!
 
Η εκπαιδευτικός
Αναστασία Παππούλη ΠΕ87.09
20260331_114928 20260331_114929 20260331_125216 20260331_133906

Στο 1o ΕΠΑΛ ΚΩ, η Ποίηση ως φωνή κατά του Ρατσισμού…

  Με αφορμή την  21η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, πραγματοποιήσαμε μια βιωματική δράση με τους μαθητές της Β’ Λυκείου (Τμήματα Β1 και Β2 Γενικής Παιδείας). Αρχικά, παρακολουθήσαμε σχετική παρουσίαση και στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες, με στόχο την ανάλυση ποιημάτων με αντιρατσιστικό περιεχόμενο. Οι μαθητές εργάστηκαν συνεργατικά πάνω σε έργα σημαντικών ποιητών, όπως του Εγγονόπουλου, του Λειβαδίτη και του Ρίτσου, καθώς και σε ένα συγκινητικό ποίημα γραμμένο από ένα παιδί από την Αφρική, το οποίο είχε προταθεί από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα της χρονιάς το 2006. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και ανέδειξαν τη σημασία της ισότητας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

  Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τη Maya Angelou και τον  Τάσο Λειβαδίτη. Από το ποίημα «Still I Rise» της Angelou αναδείχθηκε η δύναμη της αξιοπρέπειας και της αντίστασης απέναντι στις διακρίσεις «You may kill me with your hatefulness, / But still, like air, I’ll rise», ενώ από τον Λειβαδίτη οι μαθητές στάθηκαν στους στίχους «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο… μα δε θα κάνεις ούτε βήμα πίσω», αναδεικνύοντας την ανάγκη για συνεχή αγώνα ενάντια στην αδικία και τον ρατσισμό και υπογραμμίζοντας την ευθύνη και τη δύναμη του ανθρώπου να συμβάλλει ενεργά σε μια πιο δίκαιη κοινωνία. Μέσα από αυτά τα αποσπάσματα, έγινε σαφές ότι η ποίηση μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο αφύπνισης, αντίστασης και διεκδίκησης ενός κόσμου χωρίς ρατσισμό, βασισμένου στον σεβασμό, την ισότητα και την αλληλεγγύη.

Αντιρατσιστικό ποίημα

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος

Κι εσύ λευκέ άνθρωπε
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι

Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο…

(Γραμμένο από ένα παιδί από την Αφρική)

 

Μη με φωνάζεις «ξένο»

Επειδή άλλη μάνα με γέννησε,
και σ’ άλλη γλώσσα άκουσες εσύ
τα όμορφα παιδικά σου παραμύθια,
μη με φωνάζεις «ξένο».

Το ψωμί σου δε διαφέρει απ’ το δικό μου,
το χέρι σου είναι όμοιο με το δικό μου,
σαν τη φωτιά καίει
και η δική μου φωτιά.

Γιατί λοιπόν με φωνάζεις «ξένο»;
Επειδή σ’ άλλους δρόμους βρέθηκα
και σ’ άλλο λαό γεννήθηκα
και άλλες θάλασσες γνώρισα
και απ’ αλλού σάλπαρα;

Αλλά το ίδιο άγχος κρύβουμε κι οι δυο,
η ίδια εξάντληση
στην πλάτη μας βαραίνει,
αυτή που συντρίβει το κάθε θνητό.

Μέσ’ απ’ του χρόνου τα σκοτάδια,
από τότε που σύνορα δεν είχαν τεθεί,
κι ανάμεσά μας ακόμη δεν είχαν φθάσει,
όσοι διχάζουν και σκοτώνουν το φτωχό,
αυτοί που κλέβουν
και μοιράζουν ψέμματα,
αυτοί που εμπορεύονται κι εμάς
και θάβουν αδίστακτα τα όνειρά μας.

Όσοι εφεύραν αυτή τη λέξη τη σκληρή: «ξένος».
Λέξη παγωμένη και γεμάτη θλίψη,
που θυμίζει αλησμοσύνη κι εξορία.

Αν θέλεις το καλό μου να είσαι καλός,
σταμάτα τώρα να με φωνάζεις «ξένο».
Αν θέλεις, κοίταξέ με στα μάτια,
πιο πέρα απ’ το μίσος ας φθάσει η ματιά σου,
ας ξεπεράσει φόβο, εγωισμό.

Για δες, άνθρωπος είμαι κι εγώ.
Όχι, δεν είμαι «ξένος»!

( Έργο άγνωστου μετανάστη)

Υπεύθυνη δράσης Θωμαΐδου Άννα ΠΕ02

εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-37-348 εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-36-730 εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-37-033 εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-36-435 εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-30-375 εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-30-105 εικόνα_Viber_2026-03-26_15-36-29-810

Μια αγκαλιά θετικής ενέργειας: Δράση κατά του Bullying στο σχολείο μας

Μια αγκαλιά θετικής ενέργειας: Δράση κατά του Bullying στο σχολείο μας

Ημερομηνία: 23 Μαρτίου

Σε ένα κλίμα συγκίνησης και ουσιαστικής επικοινωνίας μετατράπηκε η αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολείου μας σήμερα, κατά τις δύο τελευταίες ώρες του προγράμματος. Με πρωτοβουλία της αρμόδιας ομάδας εκπαιδευτικών και στο πλαίσιο του άξονα για την ενίσχυση των σχέσεων και των δεσμών φιλίας μεταξύ των μαθητών, πραγματοποιήθηκε μια πολυεπίπεδη δράση ευαισθητοποίησης γύρω από το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (bullying).

Η εκδήλωση ξεκίνησε με έναν καταιγισμό ιδεών για το τι θεωρούν ότι είναι το bullying κα τι συναισθήματα τους προκαλούνται στο άκουσμα του.
Εν συνεχεια, μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση είχε ως στόχο να αποσαφηνίσει τι ακριβώς ορίζουμε ως bullying και πώς αυτό διαφέρει από τις συνηθισμένες καθημερινές συγκρούσεις των εφήβων. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις διάφορες μορφές εκφοβισμού που μπορεί να συναντήσουν, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν για την έκταση του φαινομένου στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Το πιο δυναμικό κομμάτι της δράσης ωστόσο, ήταν η βιωματική δραστηριότητα που ακολούθησε. Με μια απλή αλλά πανίσχυρη κίνηση, η θεωρία έγινε πράξη: κάθε παιδί έγραψε το όνομά του σε μια κάρτα, οι οποίες στη συνέχεια μοιράστηκαν τυχαία σε όλους τους παρευρισκόμενους. Καθώς κάθε μαθητής συστηνόταν στο κοινό, ο «μυστικός» κάτοχος της κάρτας του καλούνταν να γράψει ανώνυμα ένα θετικό σχόλιο για εκείνον. Είτε επρόκειτο για την εξωτερική εμφάνιση και την αύρα που εκπέμπει ένας άγνωστος συμμαθητής, είτε για στοιχεία του χαρακτήρα ενός φίλου, τα μηνύματα ήταν γεμάτα φως και καλοσύνη.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με απίστευτη ωριμότητα, αποδεικνύοντας ότι η ενσυναίσθηση και η συνεργασία είναι οι καλύτερες ασπίδες απέναντι στη βία. Τα θετικά σχόλια που διαβάστηκαν σκόρπισαν χαμόγελα, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα αποδοχής.

Η δράση αυτή υπενθύμισε σε όλους μας ότι η ευγένεια είναι επιλογή και ότι ένα θετικό σχόλιο μπορεί να αλλάξει την ημέρα —ή και τη ζωή— κάποιου. Στην εκδήλωση συμμετείχαν τα τμήματα Βδομ , ΒΟικ, ΓΟικ , ΓΝος και Βυγ1 και ενώ τη διοργάνωση και τον συντονισμό είχαν οι εκπαιδευτικοί Αναγνωστοπούλου Αικατερίνη, Δήμτση Μαρία , Μπαρτζιάλης Μαργαρίτης , Παλούμπη Μαρία , Φώτη Μαρία και Χαβαλέ Μαριέτα

εικόνα_Viber_2026-03-23_22-25-46-149 εικόνα_Viber_2026-03-23_22-25-35-289 εικόνα_Viber_2026-03-23_22-25-22-796 εικόνα_Viber_2026-03-23_22-24-52-578 εικόνα_Viber_2026-03-23_22-24-39-813 εικόνα_Viber_2026-03-23_22-24-12-115 εικόνα_Viber_2026-03-23_22-23-50-325

1o ΕΠΑΛ ΚΩ: Ερατοσθένης 2026 & Το Πείραμα της Γεώσφαιρας

Η εαρινή ισημερία την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026 σηματοδότησε την αρχή της άνοιξης. Την ημέρα αυτή ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης και η διάρκεια της ημέρας είναι περίπου ίση με της νύχτας.
Η δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης», υλοποιήθηκε από ομάδα μαθητών μας της Α Λυκείου, υπό την καθοδήγηση κι επίβλεψη των εκπαιδευτικών ΠΕ04.01 Κωνσταντινίδου Βάλιας &  Παπαγιαννόπουλου Θάνου, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές μας, αλλά και σε μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας, να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη.

Βασικός στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

Ταυτόχρονα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο «Sea the Curve: Το Πείραμα της Γεώσφαιρας». Πρόκειται για ένα διεθνές εκπαιδευτικό εγχείρημα που ενώνει μαθητές, εκπαιδευτικούς και ναυτικούς σε μια ταυτόχρονη πειραματική επαλήθευση της σφαιρικότητας της Γης.
Στη δράση, που υλοποιήθηκε την ημέρα της εαρινής ισημερίας, εκτός από τους μαθητές του ΕΠΑΛ Κω, συμμετείχαν επίσης σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω της ελληνικής ομογένειας, καθώς και ναυτικοί ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων που βρίσκονταν εν πλω, σε πολλά διαφορετικά σημεία της Γης.

Το Πείραμα της Γεώσφαιρας» αναμεταδοθηκε ζωντανά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Ιδρύματος Ευγενίδου και του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
Παράλληλα, θα παραχθεί εκπαιδευτικό βίντεο με τη συμμετοχή και των μαθητών του ΕΠΑΛ Κω, που θα προβληθεί από ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης.

φωτος: Κωνσταντινίδου Βάλια &  Παπαγιαννόπουλος Θάνος

Εκπαιδευτική επίσκεψη της ειδικότητας β.Βρεφονηπιοκόμων στον Βρεφονηπιακό σταθμό της οδού Αμερικής

Σήμερα 20/03/26 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Λυκείου της ειδικότητας των β.Βρεφονηπιοκόμων, στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων ειδικότητας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον Δημοτικό Βρεφονηπιακό σταθμό της οδού Αμερικής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στους χώρους του βρεφονηπιακού σταθμού και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Με την επίσκεψη αυτή, οι μελλοντικοί παιδαγωγοί, μπόρεσαν να κατανοήσουν καλύτερα το επάγγελμα του β.Βρεφονηπιοκόμου και να παρακολουθήσουν πως εφαρμόζονται σε έναν Βρεφονηπιακό σταθμό όσα έχουν διδαχθεί.
Ευχαριστούμε θερμά την Διευθύντρια του Βρεφονηπιακού σταθμού και το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για την ξενάγηση και την φιλοξενία.
 
Οι εκπαιδευτικοί
Αναστασία Παππούλη ΠΕ87.09
Εύη Πέρου ΠΕ87.09
20260320_115050

Προβολή ταινιών animation «Looking for Joy» & «Cut the Tie» και συνομιλία με τη δημιουργό τους

Σε συνέχεια του Πανελλήνιου Προγράμματος Κριτικής Θέασης Κινηματογράφου, στο οποίο είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν οι μαθητές της Α”  Λυκείου,

τρία τμήματα της Ζώνης Δημιουργικής Απασχόλησης,

την Τρίτη 17/3/26 την 5η ώρα

παρακολούθησαν δύο ταινίες – animation, της βραβευμένης δημιουργού Άννας Οικονόμου και μετά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν μαζί της και να λύσουν τις απορίες του αλλά και να δώσουν τη δική τους ερμηνεία στις ταινίες που παρακολούθησαν.

Μέσα από την ταινία της «Looking for Joy» (για την οποία τιμήθηκε με το βραβείο «Στράτος Στασινός» το 2022), αλλά και «Cut the Tie» (2024), (που πραγματεύεται το ζήτημα της εικόνας του σώματος),
οι μαθητές συζήτησαν για θέματα ψυχικής υγείας, ανθεκτικότητας, αυτοεικόνας και συναισθηματικής ευημερίας.

φωτογραφίες: Βάλια Κωνσταντινίδου

φωτογραφίες: Σοφία Καραγιάννη

Super Λευτέρης, Φλόγα, Έλλη Καρανίκα, Αστική Εταιρεία Ιπποκράτης & Τομέας Υγείας ένωσαν δυνάμειςσε μια Δράση Ευαισθητοποίησης στο ΕΠΑΛ Κω

Eνημερωτική εκδήλωση έλαβε χώρα στις 16 Μαρτίου,  στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ Κω, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Παιδικού Καρκίνου (15/2), εξελίχθηκε σε μια ουσιαστική εμπειρία ζωής και ανθρωπιάς για ολόκληρη την σχολική κοινότητα. Η δράση επικεντρώθηκε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών, με κεντρική προσκεκλημένη την ιατρό και Διευθύντρια του Αναισθησιολογικού Τμήματος του νοσοκομείου Κω, Έλλη Καρανίκα, η οποία ανέλυσε τη φύση της νόσου, τα συμπτώματα που απαιτούν προσοχή και τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης. Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχε η ψυχολόγος Παπαθωμά Στυλιανή, επιστημονικό στέλεχος της Αστικής Εταιρείας «Ιπποκράτης».

φωτογραφίες: Σοφία Καραγιάννη

Το πιο συγκινητικό μέρος της εκδήλωσης ήταν η κατάθεση ψυχής του Λευτέρη Φιοραβάντη, μαθητή της τρίτης λυκείου στον τομέα των Ηλεκτρονικών. Ο Λευτέρης μοιράστηκε με τους συμμαθητές του την προσωπική του μάχη με έναν όγκο στον εγκέφαλο που ξεκίνησε το 2018, όταν ήταν μόλις 9,5 ετών. Μέσα από ένα βίντεο με τίτλο η περιπέτειά μας σε εικόνες, περιέγραψε τη δύσκολη διαδρομή της αποκατάστασης, από τη στιγμή που χρειάστηκε να ξαναμάθει να μιλάει και να περπατάει, μέχρι τη σπουδαιότητα της στήριξης από την οικογένειά του και ειδικά από τη μητέρα του, Αναστασία Αλεξανδρή, η οποία ήταν παρούσα.

Στην εκδήλωση προβλήθηκε επίσης ενημερωτικό υλικό από τον Σύλλογο Φλόγα, αναδεικνύοντας το πολυδιάστατο έργο του στη στήριξη των παιδιών μέσω των ξενώνων φιλοξενίας και της ενίσχυσης των παιδιατρικών τμημάτων. Η ιατρός κ. Καρανίκα στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη για ενσυναίσθηση, εξηγώντας τη διαφορά της από τον οίκτο, και τόνισε ότι οι μαθητές που νοσούν έχουν ανάγκη από τη διατήρηση της κανονικότητας στη ζωή τους.

d1929556-c771-40b9-b14e-aecaf4750c68

Η διοργάνωση της δράσης και η υλοποίησή της, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία και συνεργασία των καθηγητριών του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας του σχολείου, Εύης Πέρου, Σοφίας Βασιλειάδη, Μαρίας Τσομαϊδου, Αναστασίας Παππούλη και Μαρίας Φώτη. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με την κ. Καρανίκα και την κ. Παπαθωμά, συντόνισαν τη συζήτηση με ευαισθησία, δίνοντας στον Λευτέρη τον χώρο να μιλήσει για το δικό του σύμβολο δύναμης, τον Super Λευτέρη.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ένα συμβολικό κάλεσμα για την ανθοφορία του δέντρου της ελπίδας και τη στήριξη όλων των παιδιών που δίνουν τον δικό τους αγώνα. Τα παιδιά έγραψαν σε ένα χάρτινο φύλλο το δικό τους μήνυμα ελπίδας σε όλα τα παιδιά που νοσούν.  Το κεντρικό μήνυμα που άφησε ο Λευτέρης στους συμμαθητές του ήταν να εκτιμούν τη ζωή και την κάθε στιγμή, καθώς τίποτα δεν είναι δεδομένο.

KosTV: Ενημερωτική εκδήλωση για τον παιδικό καρκίνο στο 1ο ΕΠΑΛ Κω με τη συμμετοχή του Συλλόγου Φλόγα και της ιατρού Έλλης Καρανίκα

Η σημερινή ενημερωτική εκδήλωση στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ Κω, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Παιδικού Καρκίνου, εξελίχθηκε σε μια ουσιαστική εμπειρία ζωής και ανθρωπιάς για ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Η δράση επικεντρώθηκε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών, με κεντρική προσκεκλημένη την ιατρό και Διευθύντρια του Αναισθησιολογικού Τμήματος του νοσοκομείου Κω, Έλλη Καρανίκα, η οποία ανέλυσε τη φύση της νόσου, τα συμπτώματα που απαιτούν προσοχή και τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης. Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχε η ψυχολόγος Παπαθωμά Στυλιανή, επιστημονικό στέλεχος της Αστικής Εταιρείας «Ιπποκράτης».

Το πιο συγκινητικό μέρος της εκδήλωσης ήταν η κατάθεση ψυχής του Λευτέρη Φιοραβάντη, μαθητή της τρίτης λυκείου στον τομέα των Ηλεκτρονικών. Ο Λευτέρης μοιράστηκε με τους συμμαθητές του την προσωπική του μάχη με έναν όγκο στον εγκέφαλο που ξεκίνησε το 2018, όταν ήταν μόλις 9,5 ετών. Μέσα από ένα βίντεο με τίτλο η περιπέτειά μας σε εικόνες, περιέγραψε τη δύσκολη διαδρομή της αποκατάστασης, από τη στιγμή που χρειάστηκε να ξαναμάθει να μιλάει και να περπατάει, μέχρι τη σπουδαιότητα της στήριξης από την οικογένειά του και ειδικά από τη μητέρα του, Αναστασία Αλεξανδρή, η οποία ήταν παρούσα.

Στην εκδήλωση προβλήθηκε επίσης ενημερωτικό υλικό από τον Σύλλογο Φλόγα, αναδεικνύοντας το πολυδιάστατο έργο του στη στήριξη των παιδιών μέσω των ξενώνων φιλοξενίας και της ενίσχυσης των παιδιατρικών τμημάτων. Η ιατρός κ. Καρανίκα στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη για ενσυναίσθηση, εξηγώντας τη διαφορά της από τον οίκτο, και τόνισε ότι οι μαθητές που νοσούν έχουν ανάγκη από τη διατήρηση της κανονικότητας στη ζωή τους.

Η διοργάνωση της δράσης και η υλοποίησή της, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία και συνεργασία των καθηγητριών του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας του σχολείου, Εύης Πέρου, Σοφίας Βασιλειάδη, Μαρίας Τσομαϊδου, Αναστασίας Παππούλη και Μαρίας Φώτη. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με την κ. Καρανίκα και την κ. Παπαθωμά, συντόνισαν τη συζήτηση με ευαισθησία, δίνοντας στον Λευτέρη τον χώρο να μιλήσει για το δικό του σύμβολο δύναμης, τον Super Λευτέρη.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ένα συμβολικό κάλεσμα για την ανθοφορία του δέντρου της ελπίδας και τη στήριξη όλων των παιδιών που δίνουν τον δικό τους αγώνα. Τα παιδιά έγραψαν σε ένα χάρτινο φύλλο το δικό τους μήνυμα ελπίδας σε όλα τα παιδιά που νοσούν.  Το κεντρικό μήνυμα που άφησε ο Λευτέρης στους συμμαθητές του ήταν να εκτιμούν τη ζωή και την κάθε στιγμή, καθώς τίποτα δεν είναι δεδομένο.

KosTV: Ενημερωτική εκδήλωση για τον παιδικό καρκίνο στο 1ο ΕΠΑΛ Κω με τη συμμετοχή του Συλλόγου Φλόγα και της ιατρού Έλλης Καρανίκα

gallery_8418ba6539559d3577e921964002ff46

palmoskalymnou: Ενθουσιασμένοι οι μαθητές/τριες του 1ου ΕΠΑΛ Κω, από τη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Νοσοκομείο Καλύμνου (VIDEO)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Βοηθών Νσσηλευτών, του 1ου ΕΠΑΛ της Κω, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Νοσοκομείο της Καλύμνου, στα πλαίσια της βιωματικής εκπαίδευσης και της ενημέρωσης στο αντικείμενο που επέλεξαν να σπουδάσουν.

Την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2026, συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Λυκείου από την γειτονική Κω, βρέθηκαν στους χώρους του “Βουβάλειου” Γενικού Νοσοκομείου Καλύμνου και ξεναγήθηκαν από την προϊσταμένη νοσηλευτικής υπηρεσίας, Ευδοκία Τάλια, αλλά και το αρμόδιο προσωπικό σε κάθε τμήμα, αποκτώντας μια μοναδική “διά ζώσης” εμπειρία, στον τομέα της παροχής υπηρεσιών υγείας στο νησί.

Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί, βρέθηκαν σε όλους τους χώρους και ενημερώθηκαν για την καθημερινότητα του προσωπικού και την διαχείριση των περιστατικών και έμειναν ενθουσιασμένοι όλοι από την επάρκεια του προσωπικού και των χώρων, ιδιαίτερα των ανακαινισμένων χειρουργείων και του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, όπως δήλωσαν στον φακό του Παλμού της Καλύμνου.

Η προϊσταμένη νοσηλευτικής υπηρεσίας, Ε. Τάλια, μίλησε στα παιδιά και τους μετέφερε την εμπειρία της, τονίζοντας την σημασία του επαγγέλματος που θα ακολουθήσουν και τους “λεπτούς” και ιδιαίτερους χειρισμούς που θα πρέπει να κάνουν το νοσηλευτικό προσωπικό σε κάθε περίπτωση. Ιδιαίτερη ήταν η παρουσίαση της καθημερινότητας στα χειρουργεία, μέσα από μια λεπτομερή παρουσίαση από την αρμόδια του τμήματος των Χειρουργείων, Αρετή Γαβαλά, αλλά και όλο το προσωπικό.

Ακολουθεί το βίντεο από την ξενάγηση και τις δηλώσεις των παιδιών και των εκπαιδευτικών και τα όσα δήλωσε στο φακό του Π.τ.Κ. η Ευδοκία Τάλια, που ήταν φανερά ικανοποιημένη από την επίσκεψη στο Νοσοκομείο του νησιού.

Βίντεο από την ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΛ ΚΩ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ : https://youtu.be/hHJsQAFUO4U

Βίντεο Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΝΟΣ. ΥΠΗΡ. ΕΥΔΟΚΙΑ ΤΑΛΙΑ ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΚΩ: https://youtu.be/iRJ6_ZcH92M

Πηγή: Παλμός της Καλύμνου: Ενθουσιασμένοι οι μαθητές/τριες του 1ου ΕΠΑΛ Κω, από τη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Νοσοκομείο Καλύμνου (VIDEO)

1000043010-1068x801 1000043012-1536x1152 1000043011-1152x1536 Messenger_creation_320AE2FD-8AD2-4036-A595-F0AAC7BC294C-1920x1440

«Βλέπω και Συζητώ: μικρές ταινίες, μεγάλες ιδέες για την ψυχική υγεία».

Στο πλαίσιο της Ζώνης Σχολικών Δραστηριοτήτων, οι μαθητές μας, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, Κωνσταντινίδου Βάλιας και Τσομαΐδου Μαρίας, συμμετείχαν στο Πανελλήνιο Πρόγραμμα Κριτικής Θέασης Κινηματογράφου

«Βλέπω και Συζητώ: μικρές ταινίες, μεγάλες ιδέες για την ψυχική υγεία».

Σκοπός του προγράμματος είναι να δημιουργηθεί ένας ασφαλής και δημιουργικός χώρος στην τάξη για να εξερευνήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη συναισθηματική τους ευημερία μέσα από την τέχνη.

Στο πλαίσιο του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν θέματα που αφορούν την ψυχική υγεία και ευημερία,
με ταινίες που μιλούν για τη διαφορετικότητα και τον ρατσισμό, το άγχος και την ψυχική ανθεκτικότητα.

εικόνα_Viber_2026-03-11_20-49-54-437 εικόνα_Viber_2026-03-11_20-28-15-051 εικόνα_Viber_2026-03-11_20-28-14-056 εικόνα_Viber_2026-03-11_20-28-13-952 εικόνα_Viber_2026-03-11_20-28-13-860 εικόνα_Viber_2026-03-11_20-28-13-780

Κάδος Ανακύκλωσης για τον Τομέα Γεωπονίας του 1ου ΕΠΑΛ ΚΩ

Ο τομέας γεωπονίας του 1ου ΕΠΑΛ Κω συμβάλλει στην κυκλική οικονομία δημιουργώντας έναν κάδο ανακύκλωσης

Στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιείται στον τομέα γεωπονίας το τρέχον σχολικό έτος οι μαθητές δημιούργησαν έναν κάδο ανακύκλωσης από φυσικά υλικά. Ο κάδος ανακύκλωσης δεν απλώς ένα δοχείο αλλά ένας μηχανισμός που επιτρέπει την κυκλική ροή των υλικών, μειώνει τα απόβλητα και στηρίζει ένα πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο. Χωρίς αυτόν η κυκλική οικονομία δεν μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη. Συλλέγει υλικά (χαρτί, μέταλλο, πλαστικό, γυαλί) που μπορεί να μετατραπούν ξανά σε προϊόντα.

Οι μαθητές ευαισθητοποιούνται βαθιά για το περιβάλλον όταν κατασκευάζουν έναν κάδο ανακύκλωσης, γιατί μετατρέπουν τη θεωρία σε πράξη, αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο και βιώνουν άμεσα πώς οι δικές τους επιλογές μειώνουν τα απορρίμματα και προστατεύουν τους πόρους. Η διαδικασία δεν είναι απλώς χειροτεχνία· είναι μια μικρή εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας μέσα στο σχολείο.

Επίσης η συγκεκριμένη κατασκευή αποτελεί και εργαστηριακό μέρος του μαθήματος «Γεωργικές εγκαταστάσεις» όπου στο κεφάλαιο γεωργικές ξυλουργικές εργασίες καλούνται οι μαθητές να κάνουν μία ξύλινη κατασκευή. Στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος μιλήσαμε για τα είδη ξύλου, την επεξεργασία του και για όλα τα εργαλεία επεξεργασίας του ξύλου κλείνοντας το κεφάλαιο με τις ξύλινες κατασκευές στις γεωργικές εγκαταστάσεις.

Όλοι οι μαθητές της β΄ τάξης του τομέα γεωπονίας εργάστηκαν με κέφι και μεράκι για να βγει αυτό το άρτιο αποτέλεσμα!!!!

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός

Κυριάκος Τριανταφυλλίδης

εικόνα_Viber_2026-03-11_18-57-04-861 εικόνα_Viber_2026-03-11_18-57-04-835 εικόνα_Viber_2026-03-11_18-57-01-921 εικόνα_Viber_2026-03-11_18-57-01-228 εικόνα_Viber_2026-03-11_18-57-01-377IMG_20260311_102419046_HDR IMG_20260311_102426763_HDR

Φωτογραφίες: Κυριάκος Τριανταφυλλίδης, Φίλιππος Παπανικολάου

Σύνταξη Βιογραφικού με τον Νίκο Φόρο στο πλαίσιο του προγράμματος Tipping Point

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ” (ένα πρόγραμμα του Tipping Point in Education που εκπονεί το 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω με θέμα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Σύγχρονη Αγορά Εργασίας ) πραγματοποιήθηκε μία ακόμη συνεδρία στο μάθημα της Ζώνης Σχολικών Δραστηριοτήτων. 

Στην πλατφόρμα των 100 Mentors συνδεθήκαμε για να συνομιλήσουμε με τον μέντορα Νίκο Φόρο (Head of Employer Branding Solutions @ Kariera Group)  με θέμα «Χτίζω» το βιογραφικό μου? από ποια ηλικία? Καθοδήγηση για τη δημιουργία και σύνταξη βιογραφικού και ενημέρωση για hard skills & soft skills με έμφαση στη σημασία των soft skills»

Σχετικές αναρτήσεις: “Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ”-το νέο πρόγραμμα του Tipping Point στο ΕΠΑΛ ΚΩ

Tipping Point με μέντορα τον Θεόδωρο Καρίνο για το επάγγελμα του μάγειρα

20260310_124804 20260310_124916 20260310_125639 20260310_124905

Υπεύθυνη προγράμματος: Σοφία Καραγιάννη

Ενημερωτική ομιλία επαγγελματικού προσανατολισμού από την κα. Μαρία Καραϊσαρλή

Στο αμφιθέατρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση διάρκειας μίας ώρας για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου, με θέμα τις δυνατότητες που προσφέρει το Επαγγελματικό Λύκειο και τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων του.
Ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η κα. Μαρία Καραϊσαρλή, εκπαιδευτικός και σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού, η οποία ενημέρωσε τους μαθητές για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές που έχουν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους στο ΕΠΑΛ, καθώς και για τις ευκαιρίες συνέχισης των σπουδών ή ένταξης στην αγορά εργασίας.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του άξονα «Σχολική Διαρροή» και ευχαριστούμε θερμά την κα. Μαρία Καραϊσαρλή για την πολύ ενδιαφέρουσα και ουσιαστική ομιλία που πραγματοποίησε. Η ενημέρωσή της βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τις δυνατότητες που προσφέρει το ΕΠΑΛ και τις προοπτικές που ανοίγονται για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

Η ομάδα του άξονα Σχολική Διαρροή.

εικόνα_Viber_2026-03-05_17-04-26-401 εικόνα_Viber_2026-03-05_17-04-27-836 εικόνα_Viber_2026-03-05_17-04-26-675 εικόνα_Viber_2026-03-05_17-04-27-229 εικόνα_Viber_2026-03-05_17-04-26-951 εικόνα_Viber_2026-03-05_17-04-27-481

Κορμός σοκολάτας από την Γ Β.Βρεφονηπιοκόμων

Μετά από καιρό ήρθε η ώρα για την επόμενη μας συνταγούλα.Κοινή απόφαση για γλυκό αυτή την φορά, οπότε τι πιο ωραίο από έναν κορμό σοκολάτας.Στην ακρίβεια 4 κορμούς σοκολάτας για να κεράσουμε και τα υπόλοιπα παιδιά!Ενας υγιεινός με μπισκότα ολικής, μπανάνα και καρύδια αντί για βούτυρο και σοκολάτα με στέβια και κακάο, και οι άλλοι 3 με την συνταγή που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε
Η συνταγή έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος Οργάνωση βρεφονηπιακών τμημάτων και μορφές δραστηριοτήτων προσχολικής αγωγής και στην ενότητα Εργαστήρια μαγειρικής στον βρεφονηπιακό σταθμό.Εκτελεστες και δοκιμαστές της συνταγής οι μαθήτριες και ο μαθητής της Γ Λυκείου της ειδικότητας Β.Βρεφονηπιοκόμων
thumbnail

Σύνδεση Πανεπιστημίου με 1ο ΕΠΑΛ Κω μέσω του JA Greece “Virtual Business”

Το Τμήμα Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης (ΠΟΑ) ενισχύει έμπρακτα τη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συμμετέχοντας σε δράσεις που καλλιεργούν την καινοτομία, την επιχειρηματική σκέψη και τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/τριών.

4

Στο πλαίσιο του προγράμματος JA Greece – Virtual Business (διαδικτυακό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας

https://jagreece.org/programs/virtual_business/), η Πρόεδρος του Τμήματος ΠΟΑ κα Μαρίνα-Σελήνη Κατσαΐτη και η επίκουρη καθηγήτρια κα Λαμπρινή Σερεμέτη συμμετείχαν διαδικτυακά ως μέντορες, υποστηρίζοντας τις μαθητικές ομάδες στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής τους ιδέας και στη μετατροπή μιας τεχνολογικής λύσης σε ολοκληρωμένη πρόταση με κοινωνικό και εκπαιδευτικό αποτύπωμα.

Η δράση αυτή αναδεικνύει μια ουσιαστική διεπιστημονική συνεργασία μεταξύ σχολικών μονάδων και Πανεπιστημίου. Η πρωτοβουλία ανήκε στην καθηγήτρια Γεωπονίας κα Μαρία Παντερμαλή, μαζί με την ομάδα μαθητών/τριών της από το ΕΕΕΚ Κατερίνης, ενώ η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Πληροφορικής κ. Χριστόφορο Καραχρήστο, και τον Υποδιευθυντή κ. Γιώργο Αθανασιάδη, Μηχανολόγο, μαζί με την ομάδα μαθητών/τριών τους από το 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω.

Με τη συμμετοχή αυτή, το Τμήμα ΠΟΑ ενισχύει τις γέφυρες συνεργασίας με σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικές κοινότητες, προωθεί την κουλτούρα mentoring και τη μεταφορά γνώσης από την τριτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στηρίζει δράσεις που συνδέουν καινοτομία, επιχειρηματικότητα και κοινωνική αξία.

(Το Τμήμα ΠΟΑ θα συνεχίσει να υποστηρίζει αντίστοιχες πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν τη συνεργασία Πανεπιστημίου–Σχολείου και ενδυναμώνουν τους/τις μαθητές/τριες ως δημιουργούς λύσεων για τις σύγχρονες προκλήσεις).

Δράση Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τις Ψυχοκοινωνικές Ανάγκες των Μαθητών με την Ψυχολόγο κα. Πίκουλα Ασπασία

Στο πλαίσιο του άξονα «ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ», οργανώθηκε σήμερα, Δευτέρα, 2 Μαρτίου, για δύο διδακτικές ώρες, 12:20 – 14:00, συνάντηση και συζήτηση για τα προβλήματα και τις ανησυχίες των εφήβων με την συμμετοχή μαθητών και μαθητριών του ΗΜΕΠΑΛ Κω, σε συνεργασία με την κα. Πίκουλα Ασπασία, Ψυχολόγο.

Η κα. Πίκουλα, συζήτησε με ομάδα μαθητών της Α” τάξης του ΗΜΕΠΑΛ Κω αλλά και με όσους συναδέλφους/-ισσες, ήταν παρόντες/-ούσες για τα προβλήματα και τις ανησυχίες των εφήβων μαθητών/-τριών.

Ευχαριστούμε την κα Πίκουλα, την σύμβουλο σχολικής ζωής κα. Α. Αργέντου, τους παρευρισκόμενους αλλά κυρίως τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στην ζωντανή, ζωηρή και πολύ χρήσιμη κατά γενική ομολογία, ανταλλαγή απόψεων και ευελπιστούμε σε παρόμοιες μελλοντικές δραστηριότητες προς όφελος των μελών του σχολείου μας.

Σύντομα θα ενημερωθείτε για τις επόμενες δράσεις μας.

Η ομάδα του άξονα Σχολική Διαρροή

εικόνα_Viber_2026-03-02_17-37-04-836 εικόνα_Viber_2026-03-02_17-37-05-097 εικόνα_Viber_2026-03-02_17-37-04-553

φωτος: Παναγιώτα Στέφου

φωτος: Σοφία Καραγιάννη

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΙ ΣΕ ΚΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΩ

Την Τρίτη 24/2/2026 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών του τομέα μας στις Τεχνικές Υπηρεσίες και την Πολεοδομία του Δήμου της Κω. Ακολούθως μας φιλοξένησαν στο τεχνικό τους γραφείο ο κ. Ηλίας Καματερός και οι συνεργάτες του. Ακολούθησε περιήγηση στο κέντρο της πόλης της Κω και σε κτήρια ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος καθώς και σε βλαμμένα από τον σεισμό του 2017.

Θα θέλαμε εδώ να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα την Κυρία Δήμητρα Αντωνοπούλου Τοπογράφο Μηχανικό, τον Κύριο Βασίλειο Σαράντο Πολιτικό Μηχανικό,  την Κυρία Κωνσταντίνα Φασλά Αρχιτέκτονα Μηχανικό, τον Κύριο Ηλία Καματερό Αρχιτέκτονα Μηχανικό, τον Κύριο Βασίλειο Χιτζή Πολιτικό Μηχανικό και τον Κύριο Αλέξανδρο Μαρκόγλου Μαθηματικό. Η συνεισφορά τους ήταν πολύτιμη για το εκπαιδευτικό μας έργο.

Kosinaction: Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η αστροπαρατήρηση στο ΕΠΑΛ Κω

Σε έναν ζωντανό πυρήνα επιστήμης και εξωστρέφειας μετατράπηκε το απόγευμα του Σαββάτου 28 Φεβρουαρίου η αυλή του ΕΠΑΛ Κω, όπου μαθητές, εκπαιδευτικοί και πολίτες παρατήρησαν πλανήτες με τους δορυφόρους τους, νεφελώματα και γενικά τον βραδινό ουρανό.

Με τη βοήθεια του κατοπτρικού τηλεσκοπίου του ΕΚΦΕ Κω, οι παρευρισκόμενοι έστρεψαν το βλέμμα τους στους πλανήτες Ερμής, Αφροδίτη, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας, οι οποίοι εμφανίζονται κατά μήκος του ουράνιου θόλου, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό θέαμα και μια σπάνια βιωματική εμπειρία.

Ο υποδιευθυντής του σχολείου κ. Αθανασιάδης τόνισε πως πρόκειται για μια ουσιαστική συνεργασία του ΕΠΑΛ με το ΕΚΦΕ και το Εσπερινό ΕΠΑΛ, επισημαίνοντας τη σημασία της σύμπραξης των σχολικών μονάδων για την προώθηση της επιστημονικής γνώσης.

Από την πλευρά του ΕΚΦΕ, ο υπεύθυνος κ. Γιάννης Παπαδάκης διευκρίνισε ότι ο όρος «ευθυγράμμιση» χρησιμοποιείται περιγραφικά, καθώς στην πραγματικότητα οι πλανήτες δεν βρίσκονται σε απόλυτη ευθεία, αλλά φαίνονται έτσι από τη δική μας οπτική γωνία στη Γη.

Παράλληλα, ο κ. Πετρίδης από το Εσπερινό Γ/σιο Λ.Τ ανέφερε πως η ιδέα γεννήθηκε μέσα από συνεργασία με άλλα Εσπερινά ΕΠΑΛ, αποκαλύπτοντας ότι έχει ήδη δημιουργηθεί ένα καινοτόμο εγχείρημα που θα διατεθεί και σε άλλα σχολεία. Όπως σημείωσε, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που ξεκίνησαν τα δύο Εσπερινά Λύκεια του νησιού, χωρίς ωστόσο να μπορεί ακόμη να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Η εκδήλωση, ανοιχτή στο κοινό, επιβεβαίωσε το ρόλο του σχολείου ως χώρου δημιουργίας, συνεργασίας και σύνδεσης της εκπαίδευσης με την κοινωνία, φέρνοντας μικρούς και μεγάλους πιο κοντά στα μυστικά του σύμπαντος.

Kosinaction: Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η αστροπαρατήρηση στο ΕΠΑΛ Κω

φωτος: Γιώργος Αθανασιάδης

Κεντρική φωτο: Kosinaction, Κλεοπάτρα Μισαηλίδου

φωτος: Βάλια Κωνσταντινίδου

Επιτυχημένη άσκηση σεισμού στο ΕΠΑΛ Κω

Kosinaction: Άσκηση σεισμού στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2026 και κατά τις ώρες 10:00 – 11:00 π.μ., η προγραμματισμένη προσομοίωση άσκησης σεισμού στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω, με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και τη συνδρομή αρμόδιων φορέων του νησιού.
Η άσκηση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κω, την Ομάδα Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Δήμου Κω και τη Λέσχη Ελλήνων Καταδρομέων Κω, οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στον ρεαλισμό και την αποτελεσματικότητα του σεναρίου.
Στο πλαίσιο της δράσης, ενεργοποιήθηκε το σχέδιο εκκένωσης του σχολείου, εφαρμόστηκαν τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλείας και ακολουθήθηκαν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται σε περίπτωση σεισμικής δόνησης. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, ακολουθώντας τις οδηγίες των εκπαιδευτικών, ενώ οι εμπλεκόμενοι φορείς προχώρησαν σε επίδειξη βασικών ενεργειών διαχείρισης έκτακτης ανάγκης.
Στόχος της άσκησης ήταν η ενίσχυση της ετοιμότητας της σχολικής κοινότητας, η εξοικείωση με τα μέτρα αυτοπροστασίας και η βελτίωση του συντονισμού μεταξύ σχολείου και αρμόδιων υπηρεσιών. Η ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας επιβεβαίωσε το υψηλό επίπεδο συνεργασίας και την ανάγκη τακτικής πραγματοποίησης παρόμοιων δράσεων.
Η Διεύθυνση του σχολείου εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες της προς όλους τους συμμετέχοντες φορείς για την πολύτιμη συμβολή τους στην ενίσχυση της ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας ότι η πρόληψη και η σωστή προετοιμασία αποτελούν βασικούς πυλώνες προστασίας της σχολικής κοινότητας.

KosTV: Άσκηση ετοιμότητας σεισμού σε εξέλιξη στο ΕΠΑΛ Κω | Συμμετοχή Πυροσβεστικής, Πολιτικής Προστασίας και Λέσχης Καταδρομέων

Άσκηση ετοιμότητας σεισμού πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο ΕΠΑΛ Κω, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο των δράσεων πρόληψης και ενίσχυσης της πολιτικής προστασίας.

Μετά το σήμα της άσκησης, οι μαθητές εκκένωσαν τις αίθουσες με ψυχραιμία και συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο, ακολουθώντας τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλούς απομάκρυνσης.

Στο σημείο ήταν δυνάμεις της Πυροσβεστική Υπηρεσία, υπό τον διοικητή Γρηγόρη Μαυρίδη, καθώς και ο υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κω Σταμάτης Καμπουράκης, που συντόνιζαν το σενάριο της άσκησης.

Στην άσκηση συμμετείχε και η Λέσχη Καταδρομέων Κω (Πρόεδρος Λ.Ε.Κ Kω Θεόδωρος Τριανταφυλλίδης)  ενισχύοντας το επιχειρησιακό σκέλος της προσομοίωσης, ενώ παρών και ο διευθυντής του σχολείου, Φίλιππος Παπανικολάου,

ο οποίος παρακολουθούσε και συμμετείχε στη διαδικασία της άσκησης (καλώντας την πυροσβεστική για βοήθεια) και συνεργάστηκε με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Στόχος της άσκησης είναι η εμπέδωση των διαδικασιών εκκένωσης και η ενίσχυση της ετοιμότητας μαθητών και προσωπικού σε περίπτωση πραγματικού σεισμικού συμβάντος.

Σύμφωνα με την αξιολόγηση, η άσκηση κύλησε άψογα, με άριστη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων.

Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στους φορείς που συμμετείχαν, για το υψηλό επίπεδο ετοιμότητας και υπευθυνότητας που επέδειξαν.

Βήμα της Κω: Επιτυχημένη άσκηση σεισμού στο ΕΠΑΛ Κω

Άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής στον χώρο του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Κω, με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής, της Πολιτικής Προστασίας Δήμου Κω και της Λέσχης Ελλήνων Καταδρομέων Κω.

Η δράση υλοποιήθηκε σε ρεαλιστικές συνθήκες, προκειμένου μαθητές και εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στην πράξη τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και τις διαδικασίες εκκένωσης του σχολικού κτιρίου. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, ακολουθήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα, ενώ οι αρμόδιοι φορείς παρείχαν καθοδήγηση και πολύτιμες οδηγίες για τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση σεισμικού φαινομένου.

Σκοπός της δράσης ήταν η ενίσχυση της ετοιμότητας της σχολικής κοινότητας, η εξοικείωση με τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλείας και η βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στη σημασία της ψυχραιμίας, της συνεργασίας και της άμεσης ανταπόκρισης, στοιχεία που μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην αποτελεσματική διαχείριση ενός πραγματικού περιστατικού.

1

φωτος: Θάνος Παπαγιαννόπουλος

Φωτος: Μαρία Φώτη

φωτος: Σοφία Καραγιάννη

Realvoice:  Άσκηση σεισμού στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΟΥ 1ΟΥ ΕΠΑΛ ΚΩ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑ ΑΚΡΑΝΙ – ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Σήμερα 26/02/2026 οι μαθητές του τομέα γεωπονίας του σχολείου μας στο πλαίσιο του μαθήματος «ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑ» επισκέφθηκαν το κτήμα Ακράνι. Η οικογένεια Τριανταφυλλοπούλου  διαθέτει το μεγαλύτερο και πλέον τεχνολογικά εξοπλισμένο οινοποιείο του νησιού με τα κρασιά του να έχουν εξασφαλίσει πολλές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Στην αρχή ξεναγηθήκαμε στους αμπελώνες και ο γεωπόνος του κτήματος μίλησε στα παιδιά για την μορφολογία του φυτού της αμπέλου, για τις καλλιεργητικές φροντίδες και για την μεγάλη σημασία του κλαδέματος. Ακολούθως  περάσαμε στις εγκαταστάσεις του οινοποιείου όπου πληροφορηθήκαμε για την παραγωγική διαδικασία των κρασιών του κτήματος Ακράνι. Είδαμε τα σύγχρονα πιεστήρια και τους ανοξείδωτους οινοποιητές τελευταίας τεχνολογίας και έπειτα οδηγηθήκαμε στο υπόγειο του οινοποιείου. Εκεί βρίσκονται εξαιρετικής αισθητικής κελάρια με δρύινα γαλλικά βαρέλια για την παλαίωση των κρασιών . Τέλος εντυπωσιαστήκαμε από το μουσείο οίνου που διατηρείται εντός του οινοποιείου.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου αλλά και το εξειδικευμένο προσωπικό του κτήματος για την θερμή υποδοχή και την φιλοξενία.

 Γεωπόνος: Σκευοφύλακας Μιχάλης

Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων,  κύριο Τσιγαρά Μιλτιάδη,  που μερίμνησε για την μεταφορά των μαθητών μας.

Συνοδοί Εκπαιδευτικοί:

Φίλιππος Παπανικολάου Διευθυντής 1ου ΕΠΑΛ Κω

Μαρία Κόκκαλη

Κυριάκος Τριανταφυλλίδης

Φωτογραφίες: Φίλιππος Παπανικολάου

φωτογραφίες: Κυριάκος Τριανταφυλλίδης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για άσκηση σεισμού στο 1ο ΕΠΑΛ ΚΩ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αύριο, Παρασκευή 27/02/2026, και κατά τις ώρες 10:00 – 11:00 π.μ., θα πραγματοποιηθεί προσομοίωση άσκησης σεισμού στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω.

Η άσκηση θα υλοποιηθεί με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κω, της Πολιτικής Προστασίας Δήμου Κω καθώς και τη Λέσχη Ελλήνων Καταδρομέων Κω.

Σκοπός της δράσης είναι η ενίσχυση της ετοιμότητας μαθητών και εκπαιδευτικών, η εξοικείωση με τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλείας και η βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η Διεύθυνση του σχολείου ευχαριστεί θερμά όλους τους συμμετέχοντες φορείς για τη συμβολή τους στην ενίσχυση της ασφάλειας της σχολικής κοινότητας.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση του σχολείου.

Εκ της Διευθύνσεως

Δημοσιεύσεις στον Τύπο:

Kosinaction : Άσκηση σεισμού στο 1ο ΕΠΑΛ ΚΩ

Radioproto: Άσκηση Προσομοίωσης Σεισμού στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω με τη Συμμετοχή Πυροσβεστικής και Πολιτικής Προστασίας

Βραδιά αστροπαρατήρησης στο 1ο ΕΠΑΛ Κω

Το 1ο ΕΠΑΛ Κω προσκαλεί τους μαθητές, τους γονείς και το κοινό του νησιού σε μια ειδική βραδιά αστροπαρατήρησης το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2026, με αφορμή ένα σπάνιο αστρονομικό γεγονός.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της NASA, στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται να εξελιχθεί μια εντυπωσιακή «παρέλαση πλανητών». Πρόκειται για μια πλανητική ευθυγράμμιση όπου έξι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος —ο Ερμής, η Αφροδίτη, ο Δίας, ο Κρόνος, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας— θα εμφανιστούν ταυτόχρονα στον νυχτερινό ουρανό.

Αν και οι πλανήτες δεν βρίσκονται πραγματικά σε κοντινή απόσταση στο διάστημα, από τη σκοπιά της Γης θα δίνουν την εντύπωση ότι σχηματίζουν μια ενιαία γραμμή, δημιουργώντας ένα σπάνιο οπτικό σκηνικό.

Πληροφορίες Εκδήλωσης:

Ημερομηνία: Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2026

Χώρος: Προαύλιο 1ου ΕΠΑΛ Κω

Ώρα προσέλευσης: 17:45 με 18:00 ώρα δύσης του ηλίου

Διοργάνωση: ΕΠΑΛ Κω

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή προς όλους τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να παρατηρήσουν το φαινόμενο και να ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά του.

**Το σπάνιο φαινόμενο των «πλανητικών διελεύσεων» θα συμβεί στις 28 Φεβρουαρίου – Φωτογραφία: LIVE SCIENCE

Δημοσιεύσεις στον τύπο:

Βήμα της Κω: Βραδιά αστροπαρατήρησης στο 1ο ΕΠΑΛ Κω

Radio Proto: Σπάνια «Παρέλαση Πλανητών»: Βραδιά Αστροπαρατήρησης από το 1ο ΕΠΑΛ Κω στις 28 Φεβρουαρίου 🔭🪐

Kosinaction: Βραδιά αστροπαρατήρησης στο 1ο ΕΠΑΛ Κω

KosTV: Βραδιά αστροπαρατήρησης στο 1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Κω

Aegeanews: Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά. Μια βραδιά αστροπαρατήρησης στο ΕΠΑΛ Κω

Kosnews24: Βραδιά αστροπαρατήρησης στο 1ο ΕΠΑΛ Κω

Radioproto: Σπάνια «Παρέλαση Πλανητών»: Βραδιά Αστροπαρατήρησης από το 1ο ΕΠΑΛ Κω στις 28 Φεβρουαρίου 2026

kostoday: Βραδιά αστροπαρατήρησης στο 1ο ΕΠΑΛ Κω

Πείραμα ανίχνευσης βαρυτικών κυμάτων “Virgo” για τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Κω

Οι μαθητές του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Κω έζησαν μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία, πραγματοποιώντας ένα εικονικό ταξίδι στο Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Βαρύτητας (EGO) στην Ιταλία και γνωρίζοντας από κοντά το πείραμα ανίχνευσης βαρυτικών κυμάτων “Virgo”. Με ξεναγό τον ερευνητή κ. Άκη Γκαϊτατζή, ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της σύγχρονης φυσικής, από τον Γαλιλαίο και τον Νεύτωνα έως τη θεωρία της βαρύτητας και τα βαρυτικά κύματα.

Εντυπωσιάστηκαν από τη λειτουργία του γιγάντιου συμβολόμετρου laser και την απειροελάχιστη ακρίβεια με την οποία ανιχνεύονται οι «ρυτιδώσεις» του χωροχρόνου. Μέσα από εικονική περιήγηση, γνώρισαν τους χώρους της εγκατάστασης, τους υπερευαίσθητους καθρέφτες και το κέντρο ελέγχου του πειράματος. Η δράση ανέδειξε πως το σχολείο μπορεί να ανοίγει δρόμους στη γνώση και να φέρνει την επιστημονική έρευνα αιχμής μέσα στη σχολική τάξη.